Translate This Site

Bu Blogda İçerik Ara

Wikipedia

Arama sonuçları

 
Hoşgeldin!
Çok kısa sürede dolu dolu geliyoruz! Değişime hazır olun.!
DUYURU

Yalın Üretim

1 Temmuz 2013 Pazartesi

Tam zamanında üretim ve Kanban gibi bu Yalın Üretimde Japonlar tarafından geliştirilmiştir. İkinci dünya savaşı sonrası ekonomik olarak çöküntü içine giren ve üretimlerini geliştirmek isteyen Japonlar üretimdeki bütün gereksiz duraklamaları, gereksiz işçiliği, gerksiz ham maddeyi kısaca üretime katma değeri olmayan herşeyi üretimden çıkarmayı hedefler. Gereksiz olan herşey çıkarıldıktan sonra geriye kalanlar sürekli geliştirilerek üretimin sürekli ilerlemesi ve geliştirilmesi istenen durumdur.

Yalın üretimde ana strateji hızı artırıp, akış süresini azaltarak kalite, maliyet, tesl,mat süresini en azlamaktır.

Yalın Üretim Aşamaları
  1. İsrafların ortadan kaldırılması.
  • Fazla üretim israfı
  • Hareket israfı
  • Stok israfı
  • Taşıma israfı
  • Bekleme israfı
  • Hatalı üretim israfı
  • Süreç israfı
     2.  Ekipmanların iyileştirilmesi.
     3.  Sistem senkronizasyonu.

  Yalın üretim ders notlarına buradan erişebilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder

Follow me on Google+