Translate This Site

Bu Blogda İçerik Ara

Wikipedia

Arama sonuçları

 
Hoşgeldin!
Çok kısa sürede dolu dolu geliyoruz! Değişime hazır olun.!
DUYURU

Kalite Yönetimi

2 Temmuz 2013 Salı

Kalite: Kelime anlamı bir şeyin iyi veya kötü olma özelliği olan kalite, terim olarak işletmelerdeki üretim ya da hizmet sonucu ortaya çıkan üretimin işletmenin ve müşterilerin isteklerini karşılayıp karşılamamasıdır. Üretimde kalite tespit edilmiş iki sınır arasında kalabilme olarak da tanımlanır yani işletme olarak kalitenin bir tanımı yapılır. Bir üst sınır ve alt sınır belirlenir. İşte bu sınırlar arasında kalan hizmet ya da ürünler o işletmenin kalitesini gösterir.

Üreticinin kalitede aradığı özellikler fabrikada proje çalışmaları ile tespit edilir. Sonucunda ilerleme ve gelişmeye göre mal üretmede kulanılacak tezgah, araç ve aletlerin tespiti yapılır. Böylece kaliteli mal için tedbirler önceden alınmış olur. Bu tedbirlerin uygulamaya geçirilmesi ise yönetici, mühendis ve çalışan bütün personelin işbirliği ile olur.



Kalite yönetimi anlayışının ilerlemesi ile Toplam Kalite Yönetimi görüşü öne çıkmıştır. TKY müşteri ihtiyaçlarını yerine getirebilmek için kullanlıan insan, iş, ürün veya hizmet kalitelerini sistematik bir yaklaşımla tüm çalışanalrın katkısı ile sağlanmasıdır. Bu yönetim şekline uygulanan her süreçte tüm çalışanların fikir ve hedefleri kukllanılmakta ve tüm çalışanlar kaliteye dahil edilmektedir. TKY uzun dönemde müşterilerin tatmin olmasını başarmayı , kendi personelini ve toplum için yaralar elde etmeyi amaçlar ve kalite üzerine yoğunlaşır.




Kalite yöetimi ile ilgili ders notlarına aşağıdaki ikona tıklayarak erişebilirsiniz.


0 yorum:

Yorum Gönder

Follow me on Google+