Translate This Site

Bu Blogda İçerik Ara

Wikipedia

Arama sonuçları

 
Hoşgeldin!
Çok kısa sürede dolu dolu geliyoruz! Değişime hazır olun.!
DUYURU

Tam Zamanında Üretim (Just In Tıme) ve Kanban Sistemi

1 Temmuz 2013 Pazartesi

Tam Zamanında Üretim (JIT) 40'lı yıllarda Japonya'da geliştirilmiştir, 60'lı yıllardan itibaren üretimde kullanılmaya başlanmıştır. Asıl amacı stokları sıfıra indirmektir. İstenilen ürünü, istenildiği anda ve istenilen kalitede en az stokla üretmektir. Bu amaç ise ham madde yönetimi ile olur. Ham maddenin gerektiği zamanda gerektiği yerde olması ile olacaktır bu da.


Tam Zamanında Üretim Sisteminin Unsurları

Tam zamanında üretim ortamında üretimin tüm aşamalarında israfın ortadan kaldırılması hedeflenmektedir. Bunların gerçekleştirilmesi için ise;

  1. Talepteki dalgalanmalardan kaynaklı olan adaptasyon sorununu ortadan kaldırmak için etkin bir Kalite Kontrol sistemi geliştirilmelidir.
  2. Kalite güvence sistemi kurulmalıdır.
  3. Hepsinden önemlisi üretimi gerçekleştiren kişi insan olduğu için, insana saygının temel hedef olması gerekmektedir.


Tam zamanında üretim için İmlalat Sistemleri ve Stratejileri konusundaki notlardan yararlanabilirsiniz.

Kanban Sistemi
Kanban kart sistemi JIT ile birlikte Japon otomotiv devi Toyota tarafından geliştirilmiştir. Kanban sisteminde iki çeşit kart bulunmaktadır. Çekme Kanbanı ve Üretim Sipariş Kanbanı.
Çekme Kanbanı, sonraki sürecin önceki süreçten çekeceği türü vemiktarını belirler.
Üretim Sipariş Kanbanı ise önceki sürecin üretmesi gereken parça tür ve miktarını belirler.


Kanban ile ilgili fikir edinme açısından kısa bir video paylaşayım


JIT ve Kanban kart sistemi ile ilgili ayrıntılı ders notuna buradan ulaşabilirsiniz.

3 yorum:

Kanban sistemi dedi ki...

Bu stratejiler şirketlere çok faydalı oluyor

Adsız dedi ki...

Faydalı bilgiler

Logo Destek dedi ki...

Oldukça güzel açıklanmış teşekkürler
Logo Bayileri

Yorum Gönder

Follow me on Google+