Translate This Site

Bu Blogda İçerik Ara

Wikipedia

Arama sonuçları

 
Hoşgeldin!
Çok kısa sürede dolu dolu geliyoruz! Değişime hazır olun.!
DUYURU

Kalite Çemberi

18 Temmuz 2013 Perşembe

Kalite çemberleri bir işletmede verimlilik ve kaliteyi artırmak için 5-10 kişilik ve gönüllülük esasına dayalı olarak oluşturulan belirli zamanlarda toplanıp çalışma yapan gruplardır. Gruptaki kişile fikir alışverişinde bulunurlar ve farklı konularda uzman olanlar diğerlerinin eğitirler. Bir nevi gruptaki herkes birbirini eğitir, yardımcı olurlar.

Temel amaç çalışanların becerilerinden yararlanarak aynı zamanda işlerini benimsemelerini, tatmin olmalarını sağlayıp yönetime katkıda bulunmalarını sağlamaktır.



Kalite çemberleri şirket bünyesinde TKY amaçları doğrultusunda sürekli iyileştirme yapmaya çalışırlar. Bilinçli ve donanımlı yöneticilerin şirketin başına geçmesinde kalite çemberi büyük öneme sahiptir.

Kalite Çemberi Takımının Sahip Olması Gereken Özellikler
  • Amaç ve vizyon birliği.
  • Sağlıklı iletişim ortamı.
  • Takımsa yetkilendirme.
  • Ortak sorumluluk paylaşılması.
  • Takıma bağlılık.
  • Takım arkadaşlarının kişisel gelişimlerinde diğerlerinin yönlendirmeleri.
Hemen her konuda olduğu gibi kalite çemberleri de Japonya'da ortaya çıkmıştır. Endüstri mühendisliğinin babası Frederick Winslow Taylor'un kitabının Japoncaya çevrilmesi ile birlikte Japonların kendilerine uyarlaması sonucu uygulanmaya başlanmıştır.

Kalite Çemberinin Amaçları
  • Sürekli iyileştirme.
  • Kalitenin artırılması.
  • Hataların azaltılması.
  • Çalışanlar arasında sıkı bağ oluşturulması.
  • İşletmeye olan bağlılığın artırılması.
  • Kişilerin liderlik gibi konularda gelişme göstermesine yardımcı olmak.
  • Problemlerin ortaya çıkmadan çözülmesini sağlamak.
Kalite Çemberinin İşleyişi
  • Sorun tanımlanır.
  • Sorun incelenir.
  • Analiz yapılır.
  • Çözüm önerileri sunulur.
  • Yönetime sunuş yapılır.
  • Yönetim çözümü inceler.
  • Uygulamaya geçilir veya yeniden tartışılır.

0 yorum:

Yorum Gönder

Follow me on Google+