Temel amaç çalışanların becerilerinden yararlanarak aynı zamanda işlerini benimsemelerini, tatmin olmalarını sağlayıp yönetime katkıda bulunmalarını sağlamaktır.
Kalite çemberleri şirket bünyesinde TKY amaçları doğrultusunda sürekli iyileştirme yapmaya çalışırlar. Bilinçli ve donanımlı yöneticilerin şirketin başına geçmesinde kalite çemberi büyük öneme sahiptir.
Kalite Çemberi Takımının Sahip Olması Gereken Özellikler
- Amaç ve vizyon birliği.
- Sağlıklı iletişim ortamı.
- Takımsa yetkilendirme.
- Ortak sorumluluk paylaşılması.
- Takıma bağlılık.
- Takım arkadaşlarının kişisel gelişimlerinde diğerlerinin yönlendirmeleri.
Hemen her konuda olduğu gibi kalite çemberleri de Japonya'da ortaya çıkmıştır. Endüstri mühendisliğinin babası Frederick Winslow Taylor'un kitabının Japoncaya çevrilmesi ile birlikte Japonların kendilerine uyarlaması sonucu uygulanmaya başlanmıştır.
Kalite Çemberinin Amaçları
- Sürekli iyileştirme.
- Kalitenin artırılması.
- Hataların azaltılması.
- Çalışanlar arasında sıkı bağ oluşturulması.
- İşletmeye olan bağlılığın artırılması.
- Kişilerin liderlik gibi konularda gelişme göstermesine yardımcı olmak.
- Problemlerin ortaya çıkmadan çözülmesini sağlamak.
Kalite Çemberinin İşleyişi
0 yorum:
Yorum Gönder