Translate This Site

Bu Blogda İçerik Ara

Wikipedia

Arama sonuçları

 
Hoşgeldin!
Çok kısa sürede dolu dolu geliyoruz! Değişime hazır olun.!
DUYURU

IoT(Internet of Things) 4.0 Nedir ?

14 Temmuz 2016 Perşembe

IoT 4.0 için çok değer verdiğim sevgili büyüğüm Turgut Bey in kaleme almış olduğu yazıyı sizlerle paylaşmak isterim.
" Yazımın daha iyi anlaşılabilmesi için, ilk kez duyacaklara iki kavramdan bir not kıvamında bahsetmek istiyorum.
Endüstri 4.0; Üretim araçları ve ürünler arasındaki ilişkiyi modelleyen yeni bir stratejidir. Hatta buna dağıtıcı ve tüketicinin eklenmesi de bu stratejinin kapsamı içindedir. Eğer bu adı ben verecek olsaydım Endüstri 4.0 yerine, daha kolay anlaşılabilmesi için Tam Dijitalleşmiş Sanayi adını verirdim.
  • IoT; Internet of Things, yani Şeylerin Interneti, aklımıza gelebilecek her eşyaya (Arapça’da eşya "şey"in çoğulu olarak kullanılır) bir chip entegre ederek dışarısı ile bağlantılı hale getirmek.
Yazıma başlarken, şu anda cari olan sanayi modelinin, üretim araçlarının üretimi isteyenlerle yazılım üzerinden haberleşebildiği veya Endüstri 3.0 diye tabir edebileceğimiz bir model olduğunu söylemeliyim. Buna siz, kısaca üretimde bilgisayarlaşma da diyebilirsiniz.
Bu konuyu seçmemin nedeni, müşterilerim arasında ve çevremde yer alan kurumların makine kaynağından eğitime kadar yapacakları yatırım stratejilerini adım adım gidilen bu hedef ile paralel hale getirmelerine katkı sunmaktır. Belki bu sayede bir çok işletmemiz, şu anda bile farklı seviyelerde kullandığı üretim kaynakları ve ürünlerin dijitalleşmesi için geleceğin inşa edilmesinde rol sahibi olabilirler. Bunun için bilgi sahibi olan bir çok mühendise sahibiz.
Aslında adına ne denilirse denilsin (biz yine de dünyanın dilini konuşalım) Endüstri 4.0 birden doğmayacak. O doğmaya başladı ama tamamlanması belki 10 yılımızı alacak. Ürünlerimize yapıştırdığımız barkodlar, RFID chipleri ile üretim kaynaklarının haberleşmesi aslında Endüstri 4.0 stratejisinin olabilirliğinin ayak sesidir. Ve fakat her bir bileşenin kendi içinde manalı bir modül haline gelmesi ve bunun bir standart olarak tanınması zaman alacaktır. Burada görülen en büyük risk ilgili standardın her paydaş tarafından kabul edilmesi için yapılacak yatırımın maliyetidir. Örneğin dijitalleşemeyecek üretim kaynaklarının yerine bu modele uygun yenilerinin alınması gibi. Diğer yandan ürünlere gömülecek chipler (IoT özelliğine sahip) ile ilgili sorunların olmayacağı ile ilgili genel bir değerlendirme var. İşte benim buna kısmen itirazım var. Zira yüksek ısı, nem veya sıvı gerektiren üretim modellerinde ürünün maliyetini etkilemeyecekchip üretimi henüz yok. Süreç içerisinde bu konunun da çözüleceğini umuyorum.
Bana sorarsanız, üretim yapan kurumların insan, makine ve hammaddeden sonra 4. temel ihtiyacı bir ERP dir. ERP Endüstri 3.0 için bile temel bir gereksinimdir. Dün, geleneksel üretim modeline sıkışmış küçük üretim işletmelerinde insan, makine ve hammadde nispeten daha kolay yönetilebilirdi. Ama böyle devam edemezler. Hem tedarik modellerindeki baş döndürücü değişimler, hem de hız, kalite ve maliyet parametrelerindeki sapmaların daha dar ölçeklere baskılanması, küçük bir işletme de olsa, geleneksel üretim modelinden vazgeçmesini gerektiriyor. Endüstri 4.0 stratejisi ile akıllı üretim ve akıllı ürün ilişkisi yarının en çok konuşulacak konusu olarak önümüzde duruyor. Bu da geleneksel üretim yapan işletmeler için ciddi bir tehdit ve aynı zamanda doğru karar verirlerse iyi bir fırsat da olabilir.
Tabidir ki; Endüstri 4.0 gibi bir gelecekten bahsederken tüm süreçleri ERP yapılanmasını henüz tamamlamamış işletmelerin doğru bir şekilde yönetmesi mümkün değil. Öyle ki batının 30-40 yılda olgunlaştırdığı iş yapma modelinin bizde 1 anda olgunlaşması düşünülemez. Bunun için ciddi zamana ihtiyacımız var. Bu konuda geç kalan sanayicimiz elini çabuk tutmalı.
Velhasıl, Endüstri 4.0 ile yeni bir dünya kuruluyor ve herkes kurulan bu dünyada iyi bir yere sahip olmak için şimdiden noksanlarını tamamlamalı ve hatta yeni dünyanın kurulmasında rol almalıdır."
Turgut Yanartaş                                                                                                               General Manager at YazEvi Yazılım

0 yorum:

Yorum Gönder

Follow me on Google+