Translate This Site

Bu Blogda İçerik Ara

Wikipedia

Arama sonuçları

 
Hoşgeldin!
Çok kısa sürede dolu dolu geliyoruz! Değişime hazır olun.!
DUYURU

Benzetim (Simülasyon) Nedir?

30 Haziran 2013 Pazar

Benzetim basitçe, hali hazırda elimizde var olmayan sistemin bilgisayar kullanılarak ya da elle çözülerek taklit edilmesidir. Sistemin farklı durumlar karşısında zamana göre işletilmesidir.  İşletme için düşünürsek mesela bir gelir gider analizi yapmak istesin. İşletme yatırımını yapmadan önce getirisini götürüsünü benzetim yoluyla tahmin edebilir. Ya da bir lojistik firması belirli bir süre içinde yapacağı işler için kaç aracı olması gerektiğini benzetim tekniği ile bulabilir.



Benzetim tekniği elle çalıştırılabilir fakat geniş çaplı problemlerde uzun uğraşlar gerektirir. Bu sebepten bilgisayarda paket programlar kullanılır. En bilineni Arena simülasyon programıdır.
Buradan Arena programının öğrenci versiyonunu ve buradan da Arena komutları ile ilgili dökümanı indirebilirsiniz. İndirebilmek için gerekli yerleri doldurmalısınız.
Aşağıdaki video ile Arena simülasyon programı hakkında fikir edinebilirsiniz.


Üniversitelerde okutulan benzetim dersleri için kaynak olması amacıyla buradaki notları paylaşıyorum.

3 yorum:

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

rar şifresi nedir ?

Unknown dedi ki...

pdfler döküman şifresi istiyor.

Yorum Gönder

Follow me on Google+